Każde dziecko ma marzenia, żeby być strażakiem, dziennikarzem, nauczycielem, szalonym naukowcem.
Wszystkie te marzenia o przyszłość to relacje z drugim człowiekiem, a relacje to komunikacja,
a komunikacja to poprawna wymowa, która jest fundamentem budowania innych kompetencji.
Poprawna wymowa dodaje dziecku odwagi, motywuje do mówienia, kreuje jego wizerunek w oczach innych i pomaga odnieść sukces.
Język to my i my to język.
GODZINY PRACY LOGOPEDY
ROK SZKOLNY 2021/2022
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
10.45 – 14.25 |
9.50 – 14.25 |
10.45 – 14.25 |
10.45 – 14.25 |
11.40 – 14.25 |
Jakie są zadania logopedy w szkole?
Do zadań logopedy w szkole należy:
- diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dzieci
- prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowaniu jej zaburzeń
- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Kto uczęszcza na zajęcia logopedyczne w naszej szkole?
Na zajęcia logopedyczne uczęszczają:
- uczniowie z niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami mowy, wadami wymowy, oraz dzieci wymagające ćwiczeń w czytaniu i pisaniu a także dzieci z ryzyka dysleksji
- dzieci, zakwalifikowane do terapii podczas przesiewowych badań logopedycznych przeprowadzanych co roku we wrześniu przez szkolnego logopedę
- dzieci, u których nauczyciele, wychowawcy czy rodzice zauważyli problem językowy i zgłosili potrzebę uczestnictwa danego dziecka w zajęciach.
Po co dzieciom terapia logopedyczna?
Korekcja wad wymowy zapobiega trudnościom i niepowodzeniom szkolnym, bowiem źle mówiące dziecko najczęściej pisze z błędami, słabo czyta, przejawia zahamowania w swobodnym wypowiadaniu się.
Co robić, by obserwować u dziecka postępy w terapii logopedycznej?
-
Stała współpraca rodziców dziecka z logopedą oraz systematyczna praca w domu według zaleceń logopedy, to niezbędne warunki odniesienia sukcesu przez dziecko.
- Każda forma zabawy rodzica z dzieckiem to wspólne spędzenie czasu razem.
- Przyjazna i spokojna atmosfera oraz obecność i zaangażowanie rodziców są dla dziecka najlepszą motywacją do ćwiczeń.
- Nie wymuszajmy na dziecku ćwiczeń w chwilach znużenia i zmęczenia – utrwalanie będzie nieefektywne, a dziecko niepotrzebnie zrazi się do ćwiczeń.
- Starajmy się stworzyć dobry nawyk regularnych ćwiczeń. Lepiej krótko, a często, niż rzadko i żmudnie. Przekonacie się, że systematyczność przyniesie dobre efekty logopedyczne, a przy okazji dziecko nauczy się obowiązkowości.