W MUZEUM CHLEBA
3 października klasa 3a odwiedziła Muzeum Chleba w Ustce. Dzieci zapoznały się z historią piekarnictwa, drogą powstawania chleba od ziarenka do bochenka, składu wybranych gatunków chleba i procesu ich wypieku oraz wybranymi polskimi tradycjami związanymi z chlebem. Poznały również muzealne zabytki- przyrządy, narzędzia i maszyny, które były wykorzystywane do wypieku chleba na przestrzeni lat.
Alicja Krotowska
SZACHOWE STARTY
28 września zmierzyliśmy się w pojedynku szachowym z SP 2 w grupie młodszej (klasy I-VI) oraz w grupie starszej (klasy VII-VIII). Drużyny występowały w składzie Tomasz Komorowski, Kirił Jatsenko, Lena Stachura i Aleksandra Pelc (grupa młodsza) oraz Bartosz Adamczyk, Adam Drążek, Adrianna Matowicz i Amelia Karpińska (grupa starsza). W pojedynku dzieci nasza drużyna przegrała 1:3, natomiast w grupie starszej wygraliśmy 4:0. Dzięki temu zwycięstwu grupa starsza pojechała na finał powiatu w szachach w Smołdzinie, gdzie zajęliśmy 4 miejsce. Gratulujemy!
Wojciech Wilczyński
DZIEŃ CHŁOPAKA
30 września obchodzony jest Dzień Chłopaka. Ponieważ w tym roku jego data wypadła w sobotę, dziewczynki z klasy 1a postanowiły obdarować swoich kolegów z klasy w piątek 29 września. Przekazały Im podpisane własnoręcznie certyfikaty świadczące o ich wyjątkowości i niesamowitości, a także podarowały breloki z imionami chłopców, piłką nożną, koszulką oraz butem - korkiem z numerem 9, znanym wszystkim numerem Roberta Lewandowskiego. Chłopaki bardzo się ucieszyli i podziękowali za świetny prezent.
Marta Radziejewska
EUROPEJSKI DZIEŃ SPORTU SZKOLNEGO
29 września nasza szkoła po raz kolejny obchodziła Europejski Dzień Sportu Szkolnego (European School Sport Day -ESSD 2023). To wielki międzynarodowe święto ruchu, w którym biorą udział szkoły z całej Europy, Ameryki Południowej, Afryki i Azji. W 2022 roku w tym wydarzeniu wzięło udział aż 41 krajów z całego świata. W tym dniu w naszej szkole przez cały dzień odbywały się różne formy aktywności ruchowej dla poszczególnych oddziałów według ustalonego harmonogramu. Dla uczniów z klas I i II zostały przeprowadzone wyścigi rzędów. Uczniowie z klas III, IV mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w grze w „Dwa ognie”, a uczniowie z klas VI dodatkowo w konkursie rzutów do kosza. Dla uczniów z klas Vbms i VIams zostały przeprowadzone zawody pływackie stylem grzbietowym i klasycznym. Dodatkowo drużyna chłopców z klas V-VI reprezentowała naszą szkołę w Sztafetowych Biegach Przełajowych na szczeblu powiatowym zajmując II miejsce. Brawo!!!
Wszystkim gratulujemy i dziękujemy za sportową rywalizację.
Koordynator Maria Karnicka
W OGRODACH HORTULUS
29 września uczniowie klas 5a, 7a i 7b pojechali na wycieczkę oraz lekcję przyrody do Ogrodów Hortulus Spectabilis w Dobrzycy. Ogrody Hortulus to wyjątkowe miejsce edukacji przyrodniczej, łączące zabawę oraz naukę poprzez kontakt z naturą. Pierwszym ciekawym miejscem, które zobaczyliśmy był kamienny krąg składający się z siedemnastu kamieni ułożonych w stałych od siebie odległościach, o odpowiedniej budowie i wielkości, aby wzmocnić ich energię. Moc ich działania zależy od wielu czynników i każdy odbiera oddziaływanie kręgu indywidualnie. Kolejnym fascynującym miejscem okazał się kolorowy ogród 4 Pory Roku. Jest podzielony na 4 części, i w każdej panuje inny sezon. Po środku rośnie Drzewo Życia, które jest symbolem nieśmiertelności. Uczniowie dowiedzieli się również na czym polega horoskop celtycki w Ogrodzie Kalendarz Celtycki. Największą atrakcją dla uczniów okazała się zabawa w największym na świecie labiryncie grabowym o powierzchni 1 ha. Ściany mierzące 2 metry zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Większość z nas zabłądziła, ale na szczęście czuwał nad nami strażnik, który wskazywał zagubionym drogę wyjścia z wieży widokowej o wysokości 20 m. Wycieczka do Ogrodów okazała się niezapomnianą lekcją przyrody. Wróciliśmy wyciszeni i oczarowani pięknem natury.
Aleksandra Łącka
ZAJĘCIA KULINARNE – CIASTO MARCHEWKOWE
Pod koniec września klasa 1a ruszyła z realizacją projektu edukacyjnego „WIEMY CO JEMY”, którego głównym celem jest wdrażanie uczniów do przygotowania prostych posiłków w oparciu o zasady zdrowego odżywiania i zbilansowaną dietę oraz zainteresowanie uczniów kulinariami jako umiejętności pożytecznej, wykorzystywanej w życiu codziennym. Podczas pierwszych zajęć uczniowie piekli ciasta marchewkowe, które później wspólnie zjedliśmy, a „marchewkowe niejadki” przekonały się, że marchewka może smakować tak dobrze jak czekolada 😊. Już niebawem kolejne zdrowe przysmaki, które przygotujemy wspólnie podczas zajęć kulinarnych.
Marta Radziejewska