Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych, sformułowane w oparciu o realizowany przez nauczyciela program nauczania (art. 44b ust. 3 i ust. 5 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.). Sformułowanie wymagań polega na takim opisie czynności uczniów, aby ocena ich osiągnięć stała się możliwa.

Formułowanie wymagań edukacyjnych odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową, która wyznaczająca cele kształcenia, osiągnięcia uczniów oraz zakres treści, których realizacja pozwoli je osiągnąć. Określa ona precyzyjnie, czego szkoła jest zobowiązana nauczyć ucznia o przeciętnych uzdolnieniach na każdym etapie kształcenia.

Wymagania edukacyjne wynikają z przyjętego i realizowanego na danym przedmiocie programu nauczania.
Wymagania edukacyjne powinny być podstawą do ustalenie ocen klasyfikacyjnych dla uczniów podczas klasyfikacji śródrocznej i rocznej.

I ETAP EDUKACYJNY

Klasy 1 – 3

Edukacja wczesnoszkolna

- klasa 1

- klasa 2

- klasa 3

Język angielski

- klasa 1

- klasa 2

- klasa 3

Religia

 

II ETAP EDUKACYJNY

Klasy 4-8

Język polski
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8

Język angielski
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8

Język niemiecki
- klasa 7
- klasa 8

Historia
- klasy 4
- klasy 5
- klasy 6
- klasy 7
- klasy 8

Wiedza o społeczeństwie
- klasa 8

Matematyka
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8

Fizyka
- klasa 7
- klasa 8

Chemia
- klasa 7
- klasa 8

Biologia
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8

Geografia
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8

Przyroda
- klasa 4

Informatyka
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8

Technika
- klasy 4
- klasy 5
- klasy 6

Muzyka
- klasy 4 - 7

Plastyka
- klasy 4 - 7

Wychowanie fizyczne
- klasy 4 – 8

Edukacja dla Bezpieczeństwa
- klasa 8

Religia
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8