Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych, sformułowane w oparciu o realizowany przez nauczyciela program nauczania (art. 44b ust. 3 i ust. 5 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.). Sformułowanie wymagań polega na takim opisie czynności uczniów, aby ocena ich osiągnięć stała się możliwa.
Formułowanie wymagań edukacyjnych odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową, która wyznaczająca cele kształcenia, osiągnięcia uczniów oraz zakres treści, których realizacja pozwoli je osiągnąć. Określa ona precyzyjnie, czego szkoła jest zobowiązana nauczyć ucznia o przeciętnych uzdolnieniach na każdym etapie kształcenia.
Wymagania edukacyjne wynikają z przyjętego i realizowanego na danym przedmiocie programu nauczania.
Wymagania edukacyjne powinny być podstawą do ustalenie ocen klasyfikacyjnych dla uczniów podczas klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
I ETAP EDUKACYJNY
Klasy 1 – 3
Edukacja wczesnoszkolna
Język angielski
Religia
II ETAP EDUKACYJNY
Klasy 4-8
Język polski
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8
Język angielski
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8
Język niemiecki
- klasa 7
- klasa 8
Historia
- klasy 4
- klasy 5
- klasy 6
- klasy 7
- klasy 8
Wiedza o społeczeństwie
- klasa 8
Matematyka
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8
Biologia
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8
Geografia
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8
Przyroda
- klasa 4
Informatyka
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8
Technika
- klasy 4
- klasy 5
- klasy 6
Muzyka
- klasy 4 - 7
Plastyka
- klasy 4 - 7
Wychowanie fizyczne
- klasy 4 – 8
Edukacja dla Bezpieczeństwa
- klasa 8
Religia
- klasa 4
- klasa 5
- klasa 6
- klasa 7
- klasa 8